Netwerk Zelfbeschikking & Levenseinde komt tot leven

Door Daan Dankaart op 11 april 2022

Beste deelnemers van het netwerk Zelfbeschikking & Levenseinde,

Het heeft even geduurd voordat de oprichting van ons netwerk op de dag af een jaar geleden op 10 april 2021 onder de leden bekend werd gemaakt door middel van de PvdA Nieuwsbrief van 26 maart jongstleden. De respons overtrof onze verwachting. Bij de aanvraag voor ons netwerk in 2020 spraken wij, Carin en Daan, de ambitie uit dat wij na bekendmaking van ons netwerk al snel 10 leden hoopten te hebben, na een jaar groeiend naar een stabiel aantal van 25. Nu, slechts ruim twee weken na publicatie, verheugen wij ons dat wij al 32 aanmeldingen ontvingen.

Geweldig om op die manier van start te kunnen gaan.

Momenteel zijn wij druk bezig om met de mensen die zich hebben aangemeld, een aantal noodzakelijke werkafspraken te maken, zoals hoe wij elkaar aanspreken, gaan bij fysiek bij elkaar komen, of door middel van een online bijeenkomst, dan wel een hybride vorm van deze twee, en wat de globale beschikbaarheid van de deelnemers is. En wat moeten we de eerste keer op de agenda zetten? Zodra we deze wensen goed voor ogen hebben zullen we via Datumprikker een geschikte gelegenheid prikken. Waarschijnlijk zal dat ergens in de eerste helft van mei plaatsvinden. Zodra dat gepland is, zullen we dat vermelden in de agenda van deze website.

Zodra dat het geval is, zult u daarover weer een bericht op deze nieuwspagina van ons netwerk aantreffen, en kort daarna een impressie van de startbijeenkomst.

Wij kijken er naar uit om elkaar te leren kennen en eindelijk echt aan de slag te gaan.

Daan Dankaart

Behalve dat ik actief ben binnen de Partij van de Arbeid (o.m. fractievoorzitter in de gemeenteraad van Hellevoetsluis, campagnecoördinator, tot voor kort lid van de Verenigingsraad, en lid van de Permanente Werkgroep Ledendemocratie), was ik ook al jaren vrijwilliger bij de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig levensEinde NVVE als consulent Adviesdiensten, en nog steeds als

Meer over Daan Dankaart